Nieuws

Het laatste nieuws rondom Arvato

Latest News Image
Arvato verzorgt klantenservice Rituals ...
17 mei 2017
Begin deze maand zijn we live gegaan met Rituals met teams in Maastricht én op het Rituals hoofdkantoor in Amsterdam.
lees meer >
Schiphol viert COPC-certificering
16 mei 2017
News Image
Het is feest deze bij het Schiphol-account van Arvato. Aanleiding is het behalen van het COPC-certificaat afgelopen maandag (1 ...
lees meer >
De TalentPitch is vernieuwd
21 dec. 2016
News Image
Vandaag hebben wij een geheel nieuwe TalentPitch gelanceerd. Zowel het ontwerp als de games en filmpjes zijn volledig vernieuwd, ...
lees meer >
Kom langs en maak kennis met Arvato!
21 okt. 2016
News Image
Een baan in een klantenservice omgeving, vaak weet je niet precies wat je je daarbij voor moet stellen. Daarom willen we je graag ...
lees meer >
Meer nieuws
  • 04 dec. 2015 ‐ Customer Service Valley start nieuwe mbo-klas lees meer >
  • 29 okt. 2015 ‐ Arvato kondigt strategische uitbreiding in Nederland aan lees meer >
  • 07 okt. 2015 ‐ And the OBIaward for proactive webcare goes to… lees meer >
  • 30 sep. 2015 ‐ Customer Service Valley stimulans voor economie en arbeidsmarkt lees meer >
  • 03 jul. 2015 ‐ Arvato contracteert nieuwe klant voor Maastricht locatie lees meer >
  • 25 jun. 2015 ‐ Arvato to Manage European E-fulfilment for Rituals Cosmetics lees meer >
  • 09 mrt. 2015 ‐ Arvato, Vodafone, Q-Park en gemeente Maastricht starten Customer Service Valley lees meer >
  • 06 jan. 2015 ‐ Wereldwijd succes binnen de supply chain lees meer >
  • 16 okt. 2014 ‐ Uitgelicht in Open Outsourcing: Twitter als contactkanaal voor Informatie Rijksoverheid lees meer >
  • 02 jun. 2014 ‐ Harver in samenwerking met Arvato Benelux is genomineerd voor Call Center Week Excellence Awards USA lees meer >
  • 22 mei 2014 ‐ Hoge kwaliteit van klantcontact beloond met drie COPC-certificaten lees meer >
  • 29 apr. 2014 ‐ Aanstormende talenten gezocht! lees meer >
  • 25 apr. 2014 ‐ Arvato Benelux en Harver winnen de NCCA HRM Award lees meer >
  • 30 jan. 2014 ‐ 'Gamen is het nieuwe solliciteren' lees meer >
  • 30 jan. 2014 ‐ Arvato Benelux B.V. opent vestiging in Maastricht lees meer >
  • 26 nov. 2013 ‐ Arvato Benelux Expands Its Network Of Sites lees meer >
  • 01 sep. 2013 ‐ Arvato verlengt Benelux contract met Zalando lees meer >
  • 07 aug. 2013 ‐ Organisatie-en cultuur verandering bij Arvato lees meer >
  • 24 apr. 2013 ‐ Arvato behaalt COPC-certificaat lees meer >
  • 18 feb. 2013 ‐ Professionalisering in klantenservice via Sociale Media lees meer >



L o a d i n g . . .

Wereldwijd succes binnen de supply chain

06 jan. 2015

News Image
Context: Arvato heeft geparticipeerd aan de landelijke campagne Supply Chain & High Tech van Mediaplanet gedistribueerd door Het Financieele Dagblad!
 
Arvato is een 100 procent dochteronderneming van de Duitse mediagigant Bertelsmann. Er is veel veranderd sinds het bedrijf werd opgericht als een interne distributeur voor de boekenclubs van Bertelsmann, eind jaren ’60 van de vorige eeuw. Het is nu een toonaangevende internationale technologiedienstverlener op het gebied van supply chain management en e-commerce. Daarnaast biedt het bedrijf BPO diensten aan zoals Customer Relationship Management, Financie?le Services, Systems & IT diensten en Digital Marketing services. “We hebben meer dan 68.000 mensen in dienst in 40 landen wereldwijd, daarvan werken 12.000 mensen in supply chain management. We maken gebruik van ongeveer 60 eigen warehouse locaties met een totale vloeroppervlakte van 1,1 miljoen vierkante meter”, aldus Andreas Barth, executive vice-president van Arvato Hightech & Entertainment. 
 
Vooruitstrevend
Dankzij een ondernemende en innovatieve bedrijfscultuur in combinatie met een duidelijke strategie wist het bedrijf deze enorme transformatie te bewerkstelligen. Dit in combinatie met de wetenschap dat wanneer we onze diensten intern succesvol kunnen aanbieden en uitvoeren, dit extern ook succesvol moet kunnen zijn. Dit ondernemerschap en de bijbehorende cultuur is wat ons DNA geeft bepaald.
“We begrijpen dat de klant een service provider nodig heeft met de juiste focus”, zegt Barth. “We proberen te begrijpen waar onze klanten nu staan en welke uitdagingen ze hebben, maar ook waar ze over vijf jaar willen staan. Met die insteek adviseren wij onze klanten en ontwikkelen wij klant specifieke oplossingen. Deze oplossingen moeten ook flexibel genoeg zijn om met de klant mee te kunnen blijven ontwikkelen om daarmee ook in de toekomstige behoefte te kunnen voorzien”.
“Veel van de klanten van Arvato zijn de zogenaamde hightech, entertainment en electronica multinationals, zoals fabrikanten van consumenten electronica, softwarefabrikanten, entertainmentbedrijven en bedrijven in de gaming industrie.” Ze opereren allemaal wereldwijd en vereisen oplossingen voor een wereldwijde supply chain”, zegt Barth. Hij somt de huidige uitdagingen op, waar ze mee te maken krijgen: een kortere levensduur van producten, een toenemende druk op de voorraden en daarmee gepaard gaande risico’s, de steeds korter wordende tijd waarin een product op de markt moet worden gebracht, beschikbaarheid en te hanteren business model zoals “make to order” en “make to stock”. “Veel van onze klanten opereren daarnaast in een veelal traditionele supply chain waarbij ze leveren via distributeurs aan het traditionele retailer kanaal en aan de zogenaamd e-tailers. Veel van deze klanten overwegen een eigen retail kanaal op te zetten en/of zoeken naar shop-in-shop concepten bij bestaande retailers. Dit vraagt om nieuwe, innovatieve en flexibele supply chain concepten.”
 
Aanpassingsvermogen
Onze logistieke operaties moeten in staat zijn om volume pieken en seizoensinvloeden op te vangen. Deze worden onder andere veroorzaakt door nieuwe product introducties, nieuwe collecties, her-verpakken, value added services verzoeken, en uiteraard door de invloeden van verschillende seizoenen.
Hiervoor is een hoogwaardige IT infrastructuur noodzakelijk die alle noodzakelijke processen kan aansturen. Aanvullende op onze basis IT infrastructuur is een rapportage tool beschikbaar die zorg draagt voor volledige transparantie in de totale supply chain. “Onze klanten willen altijd weten waar hun goederen zijn, wat de status is, waar ze nodig zijn, wanneer ze beschikbaar zijn en wanneer ze aankomen op hun bestemming”, zegt Barth.
Ongeveer 50 procent alle van de Europese distributiecentra binnen Europa zijn gevestigd in Nederland. Dat maakt dat Nederland ook voor Arvato een bijzonder belangrijke strategische vestigingslocatie is voor het aanbieden van global supply chain management services.
 
De Nederlandse overheid heeft een pragmatische en proactieve aanpak inzake de promotie van Nederland als “Gateway to Europe”. Vanuit een geografisch perspectief is Nederland ook een aantrekkelijke locatie.
“Sinds Arvato in 2007 is gestart met Supply Chain Management diensten in Nederland, hebben we ons snel ontwikkelt en maken we een sterke groei door,” zegt Barth. Op dit moment beschikken we over drie eigen warehouses, 30.000m2 en 250 FTE’s. In 2014 hebben wij in Nederland 3 nieuwe klanten mogen implementeren. Daarnaast blijven we continue investeren in onze services die we kunnen aanbieden vanuit Nederland. We zijn bijvoorbeeld AEO gecertificeerd, zijn Regulated Agent, hebben TAPA-A security, eigen bonded warehouse en een deel van het warehouse is ESD protected.
 
Meedenken
Het bedrijf heeft tal van andere initiatieven opgezet. Zo is de verwachting bij veel consumenten die online aankopen doen, dat zij binnen 24 uur hun bestelde product kunnen ontvangen, niet alleen in Nederland, maar in Europa. Wanneer je dan vanuit 1 centraal fulfilment warehouse deze klant bedient, brengt dat de nodige uitdagingen met zich mee. “Om aan deze ontwikkeling tegemoet te komen heeft Arvato een “eigen” Europees transportnetwerk opgezet,” zegt Barth. “Inzake transport opereren we als 4PL: op basis van de behoeften van onze klanten en die van de klanten van onze klanten, selecteren wij de combinatie van vervoerders, transporteurs, koeriers en integrators. Al deze bedrijven hebben een volledige systeem integratie met het centrale Arvato Transport Management Systeem. Via dit TMS systeem kunnen we de performance en de KPI’s van alle vervoeders meten en ze aansturen. Om de volgende dag binnen heel Europe te kunnen leveren tegen zo laag mogelijke kosten, hebben wij een linehaul netwerk opgezet vanuit Nederland naar de belangrijkste landen in Europa. Via deze linehaul brengen wij de goederen naar het land van bestemming om ze vervolgens over te dragen aan een binnenlands netwerk van bijvoorbeeld UPS of een “local hero”. Hierdoor betalen klanten binnenlandse tarieven voor een (Europese) levering die de volgende dag al plaatsvindt.”
Arvato blijft innoveren. Op dit moment wordt bijvoorbeeld een nieuw douane systeem gei?mplementeerd in Nederland. Er worden veel nieuwe mensen aangenomen en er wordt actief gezocht naar nieuwe warehouse locaties en gekeken naar mogelijkheden voor uitbreiding van bestaande locaties.
Barth zegt tot slot: “Wij geloven in de fantastische groei mogelijkheden van Nederlandse markt en wij hebben als doelstelling onze SCM omzet in de komende drie jaar tenminste te verdubbelen.
 

© Arvato Benelux: a Bertelsmann company - Designed and Developed by Harver