Nieuws

Het laatste nieuws rondom Arvato

Latest News Image
Arvato verzorgt klantenservice Rituals ...
17 mei 2017
Begin deze maand zijn we live gegaan met Rituals met teams in Maastricht én op het Rituals hoofdkantoor in Amsterdam.
lees meer >
Schiphol viert COPC-certificering
16 mei 2017
News Image
Het is feest deze bij het Schiphol-account van Arvato. Aanleiding is het behalen van het COPC-certificaat afgelopen maandag (1 ...
lees meer >
De TalentPitch is vernieuwd
21 dec. 2016
News Image
Vandaag hebben wij een geheel nieuwe TalentPitch gelanceerd. Zowel het ontwerp als de games en filmpjes zijn volledig vernieuwd, ...
lees meer >
Kom langs en maak kennis met Arvato!
21 okt. 2016
News Image
Een baan in een klantenservice omgeving, vaak weet je niet precies wat je je daarbij voor moet stellen. Daarom willen we je graag ...
lees meer >
Meer nieuws
  • 04 dec. 2015 ‐ Customer Service Valley start nieuwe mbo-klas lees meer >
  • 29 okt. 2015 ‐ Arvato kondigt strategische uitbreiding in Nederland aan lees meer >
  • 07 okt. 2015 ‐ And the OBIaward for proactive webcare goes to… lees meer >
  • 30 sep. 2015 ‐ Customer Service Valley stimulans voor economie en arbeidsmarkt lees meer >
  • 03 jul. 2015 ‐ Arvato contracteert nieuwe klant voor Maastricht locatie lees meer >
  • 25 jun. 2015 ‐ Arvato to Manage European E-fulfilment for Rituals Cosmetics lees meer >
  • 09 mrt. 2015 ‐ Arvato, Vodafone, Q-Park en gemeente Maastricht starten Customer Service Valley lees meer >
  • 06 jan. 2015 ‐ Wereldwijd succes binnen de supply chain lees meer >
  • 16 okt. 2014 ‐ Uitgelicht in Open Outsourcing: Twitter als contactkanaal voor Informatie Rijksoverheid lees meer >
  • 02 jun. 2014 ‐ Harver in samenwerking met Arvato Benelux is genomineerd voor Call Center Week Excellence Awards USA lees meer >
  • 22 mei 2014 ‐ Hoge kwaliteit van klantcontact beloond met drie COPC-certificaten lees meer >
  • 29 apr. 2014 ‐ Aanstormende talenten gezocht! lees meer >
  • 25 apr. 2014 ‐ Arvato Benelux en Harver winnen de NCCA HRM Award lees meer >
  • 30 jan. 2014 ‐ 'Gamen is het nieuwe solliciteren' lees meer >
  • 30 jan. 2014 ‐ Arvato Benelux B.V. opent vestiging in Maastricht lees meer >
  • 26 nov. 2013 ‐ Arvato Benelux Expands Its Network Of Sites lees meer >
  • 01 sep. 2013 ‐ Arvato verlengt Benelux contract met Zalando lees meer >
  • 07 aug. 2013 ‐ Organisatie-en cultuur verandering bij Arvato lees meer >
  • 24 apr. 2013 ‐ Arvato behaalt COPC-certificaat lees meer >
  • 18 feb. 2013 ‐ Professionalisering in klantenservice via Sociale Media lees meer >



L o a d i n g . . .

Customer Service Valley start nieuwe mbo-klas

04 dec. 2015

News Image

Dinsdag 1 december jongstleden vond in Maastricht de officiële aftrap plaats van de mbo-2 opleiding ‘contact center medewerker’ in het Customer Service College, het opleidingscentrum van Customer Service Valley. De opleiding is voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt die in drie maanden worden klaargestoomd voor het customer service vak; een maatschappelijk initiatief dat zestien mensen een baangarantie biedt.

 

“Dit initiatief laat zien dat gemeenten, onderwijs en de private sector elkaar steeds beter weten te vinden en tot een vruchtbare samenwerking weten te komen”, aldus de Maastrichtse wethouder André Willems (arbeidsmarktbeleid).
 Voor de selectie van de kandidaten werkte Customer Service Valley samen met Podium24, een intermediair in arbeid met bijzondere aandacht voor een juiste invulling van de participatiewet, waaronder de bemiddeling van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Voor deze mbo-2 opleiding zijn zestien leerlingen geselecteerd.
In september van dit jaar startte ook al een mbo-3 opleiding voor leerlingen die al werkzaam zijn in het customer service vak. Tijdens de opleiding krijgen de deelnemers verschillende vakken, zoals Nederlands, Engels, rekenen en burgerschap (maatschappijleer). Daarnaast wordt er veel aandacht besteed aan de beroepsspecifieke vakken over dienstverlening, verkoop, klantcontact, communicatietechniek en informatievergaring in relatie tot het werken in een contact center omgeving. Het is een landelijk erkende mbo-opleiding. De scholing wordt gegeven door Arcus College, één van de convenantpartners.
Het opleiden van ‘agents’ ondersteunt de doelstelling van Customer Service Valley om in drie jaar tijd duizend nieuwe banen te realiseren in Zuid-Limburg.

 

Customer Service Valley is een triple helix samenwerking (overheid, bedrijfsleven en onderwijs) waarin Vodafone, Q-Park, Arvato Bertelsmann, de Gemeente Maastricht en de onderwijsorganisaties Arcus, Leeuwenborgh en Hogeschool Zuyd gezamenlijk werken aan een impuls van de customer service in de regio Zuid-Limburg. Dit gebeurt onder meer met opleidingstrajecten, kennisdeling, innovatie en verdere professionalisering van het vakgebied. In Maastricht en omgeving zijn zo’n dertig bedrijven actief met een klantcontactcenter. Het gaat om 5.000 arbeidsplaatsen, waarvan 1.500 in Customer Service Valley. De ambitie van Customer Service Valley is om dit aantal uit te breiden van 5.000 naar 6.000 in drie jaar, onder meer door zich te profileren als attractieve vestigingsregio voor bedrijven met een customer service afdeling uit binnen- en buitenland.

 

Noot voor de redactie: Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de programmamaker van Customer Service Valley, Marieke Kraak +31 6 117 340 30.

© Arvato Benelux: a Bertelsmann company - Designed and Developed by Harver