Nieuws

Het laatste nieuws rondom Arvato

Latest News Image
Arvato verzorgt klantenservice Rituals ...
17 mei 2017
Begin deze maand zijn we live gegaan met Rituals met teams in Maastricht én op het Rituals hoofdkantoor in Amsterdam.
lees meer >
Schiphol viert COPC-certificering
16 mei 2017
News Image
Het is feest deze bij het Schiphol-account van Arvato. Aanleiding is het behalen van het COPC-certificaat afgelopen maandag (1 ...
lees meer >
De TalentPitch is vernieuwd
21 dec. 2016
News Image
Vandaag hebben wij een geheel nieuwe TalentPitch gelanceerd. Zowel het ontwerp als de games en filmpjes zijn volledig vernieuwd, ...
lees meer >
Kom langs en maak kennis met Arvato!
21 okt. 2016
News Image
Een baan in een klantenservice omgeving, vaak weet je niet precies wat je je daarbij voor moet stellen. Daarom willen we je graag ...
lees meer >
Meer nieuws
  • 04 dec. 2015 ‐ Customer Service Valley start nieuwe mbo-klas lees meer >
  • 29 okt. 2015 ‐ Arvato kondigt strategische uitbreiding in Nederland aan lees meer >
  • 07 okt. 2015 ‐ And the OBIaward for proactive webcare goes to… lees meer >
  • 30 sep. 2015 ‐ Customer Service Valley stimulans voor economie en arbeidsmarkt lees meer >
  • 03 jul. 2015 ‐ Arvato contracteert nieuwe klant voor Maastricht locatie lees meer >
  • 25 jun. 2015 ‐ Arvato to Manage European E-fulfilment for Rituals Cosmetics lees meer >
  • 09 mrt. 2015 ‐ Arvato, Vodafone, Q-Park en gemeente Maastricht starten Customer Service Valley lees meer >
  • 06 jan. 2015 ‐ Wereldwijd succes binnen de supply chain lees meer >
  • 16 okt. 2014 ‐ Uitgelicht in Open Outsourcing: Twitter als contactkanaal voor Informatie Rijksoverheid lees meer >
  • 02 jun. 2014 ‐ Harver in samenwerking met Arvato Benelux is genomineerd voor Call Center Week Excellence Awards USA lees meer >
  • 22 mei 2014 ‐ Hoge kwaliteit van klantcontact beloond met drie COPC-certificaten lees meer >
  • 29 apr. 2014 ‐ Aanstormende talenten gezocht! lees meer >
  • 25 apr. 2014 ‐ Arvato Benelux en Harver winnen de NCCA HRM Award lees meer >
  • 30 jan. 2014 ‐ 'Gamen is het nieuwe solliciteren' lees meer >
  • 30 jan. 2014 ‐ Arvato Benelux B.V. opent vestiging in Maastricht lees meer >
  • 26 nov. 2013 ‐ Arvato Benelux Expands Its Network Of Sites lees meer >
  • 01 sep. 2013 ‐ Arvato verlengt Benelux contract met Zalando lees meer >
  • 07 aug. 2013 ‐ Organisatie-en cultuur verandering bij Arvato lees meer >
  • 24 apr. 2013 ‐ Arvato behaalt COPC-certificaat lees meer >
  • 18 feb. 2013 ‐ Professionalisering in klantenservice via Sociale Media lees meer >



L o a d i n g . . .

Arvato contracteert nieuwe klant voor Maastricht locatie

03 jul. 2015

News Image

Arvato Benelux B.V. verwelkomt nieuwe klant Satellic voor Maastricht locatie vanaf 1 oktober.

Een ondertekend driejarig contract zorgt ervoor dat Arvato Benelux de klantenservice gaat vervullen via telefoon, e-mail, post en chat ten behoeve van de aanstaande Belgische kilometerheffing voor vrachtwagens van meer dan 3,5 ton.

Tom Custers, Business Unit Manager Customer Services bij Arvato Benelux B.V., stelt dat de nieuwe samenwerking met Satellic NV een fantastische kans biedt, mede mogelijk gemaakt door ondersteuning van het internationale sales team van Arvato.

“We zien uit naar de serviceverlening voor de diverse klanten van Satellic - van vrachtwagenchauffeurs tot wagenparkbeheerders - in vier talen: Nederlands, Duits, Frans en Engels,” zegt hij.

“Deze samenwerking biedt ons ook een interessante nieuwe uitdaging, aangezien we voor het eerst rond-de-klok service zullen gaan aanbieden.”

Frank Hagenmüller, Head of Procurement bij Satellic NV, zegt: “We zijn er volledig van overtuigd dat we met Arvato een betrouwbare en sterke partner hebben gecontracteerd, zelfs al voor de uitvoering van de start van deze uitdagende operatie.”

Arvato zal Satellic al ondersteunen gedurende de implementatiefase van het nieuwe tolheffingssysteem in België, welke officieel van start zal gaan per 1 april 2016.

Het aantal klantenservice medewerkers, nodig voor de serviceverlening, zal fluctueren gedurende de looptijd van het contract op basis van pieken in verwachte volumes. Het project zal starten met een twintigtal werknemers en naar alle waarschijnlijkheid groeien naar circa 60 gedurende drukke periodes.

Tom Custers voegt toe: “Onze samenwerking met Satellic is tevens een geweldige kans om onze klantenservice basis in Maastricht uit te breiden. Maastricht staat bekend als een customer service omgeving en we zijn er erg op gericht om onze aanwezigheid in de regio te vergroten.”

Gevestigd in Nederland dicht bij Duitsland en België, biedt Maastricht toegang tot personeel met meertalige vaardigheden. De regio is de thuisbasis van ongeveer 30 customer service bedrijven, die gezamenlijk zorgen voor circa 5.000 banen. De verwachting is dat dit in 2020 naar 6.000 gegroeid zal zijn.

Additionele informatie:

  • Van 1 oktober 2015 tot 31 maart 2016 zal Arvato Satellic klanten ondersteunen gedurende de zogenaamde pre-registratie fase. Vanaf 1 april 2016, het moment waarop het tolheffingssysteem van start gaat, wordt de dienstverlening uitgebreid met bijvoorbeeld assistentie bij vragen over betaling en de tolregistratiesystemen.
  • Voertuigen die onder het tolheffingssysteem vallen dienen te worden uitgerust met een On Board Unit die de gereden kilometers op de route binnen het Belgische wegennetwerk registreert (middels satelliet navigatie). De te betalen tol zal op deze manier bepaald worden.
  • De logistieke tak van Arvato (gevestigd in Zaventem) zal de distributie van de on board units voor haar rekening gaan nemen.
  • Arvato Benelux B.V. is de lokale branche van de internationale service provider Arvato Bertelsmann (onderdeel van de wereldwijde media groep Bertelsmann). De organisatie voert haar klantenservice activiteiten uit vanuit drie locaties in Nederland: Venlo, Maastricht en Abcoude.
  • De nieuwste Arvato locatie in Maastricht werd opgericht in februari 2014 met de bestaande klant Zalando. Satellic is de tweede klant die vanuit deze locatie bediend zal worden.
  • Satellic NV, een Belgisch bedrijf, werd opgericht in 2014 en is een joint venture tussen T-Systems en Strabag, twee bedrijven met uitgebreide ervaring in tolsystemen. Satellic werkt voor Viapass, een interregionale entiteit die de Vlaamse, Waalse en Brusselse regio’s vertegenwoordigt.

Over Arvato:

Outsourcing partner Arvato is een toonaangevende dienstverlener van effectieve totaaloplossingen op het gebied van Customer Services, Credit Management Services, Marketing & Data Services en International Supply Chain Management voor markten in Europa en buiten Europa.

Arvato beschikt over een uitmuntend netwerk van meer dan 70.000 medewerkers werkzaam in 40 landen wereldwijd.In Nederland heeft Arvato Bertelsmann vestigingen in Abcoude, Venlo, Venray en Maastricht.

Arvato is onderdeel van Arvato AG, de media service provider van Bertelsmann AG, één van de grootste internationale media concerns. Andere bekende Bertelsmann ondernemingen in Nederland zijn RTL Nederland en G+J Uitgeverij.

© Arvato Benelux: a Bertelsmann company - Designed and Developed by Harver