Nieuws

Het laatste nieuws rondom Arvato

Latest News Image
Arvato verzorgt klantenservice Rituals ...
17 mei 2017
Begin deze maand zijn we live gegaan met Rituals met teams in Maastricht én op het Rituals hoofdkantoor in Amsterdam.
lees meer >
Schiphol viert COPC-certificering
16 mei 2017
News Image
Het is feest deze bij het Schiphol-account van Arvato. Aanleiding is het behalen van het COPC-certificaat afgelopen maandag (1 ...
lees meer >
De TalentPitch is vernieuwd
21 dec. 2016
News Image
Vandaag hebben wij een geheel nieuwe TalentPitch gelanceerd. Zowel het ontwerp als de games en filmpjes zijn volledig vernieuwd, ...
lees meer >
Kom langs en maak kennis met Arvato!
21 okt. 2016
News Image
Een baan in een klantenservice omgeving, vaak weet je niet precies wat je je daarbij voor moet stellen. Daarom willen we je graag ...
lees meer >
Meer nieuws
  • 04 dec. 2015 ‐ Customer Service Valley start nieuwe mbo-klas lees meer >
  • 29 okt. 2015 ‐ Arvato kondigt strategische uitbreiding in Nederland aan lees meer >
  • 07 okt. 2015 ‐ And the OBIaward for proactive webcare goes to… lees meer >
  • 30 sep. 2015 ‐ Customer Service Valley stimulans voor economie en arbeidsmarkt lees meer >
  • 03 jul. 2015 ‐ Arvato contracteert nieuwe klant voor Maastricht locatie lees meer >
  • 25 jun. 2015 ‐ Arvato to Manage European E-fulfilment for Rituals Cosmetics lees meer >
  • 09 mrt. 2015 ‐ Arvato, Vodafone, Q-Park en gemeente Maastricht starten Customer Service Valley lees meer >
  • 06 jan. 2015 ‐ Wereldwijd succes binnen de supply chain lees meer >
  • 16 okt. 2014 ‐ Uitgelicht in Open Outsourcing: Twitter als contactkanaal voor Informatie Rijksoverheid lees meer >
  • 02 jun. 2014 ‐ Harver in samenwerking met Arvato Benelux is genomineerd voor Call Center Week Excellence Awards USA lees meer >
  • 22 mei 2014 ‐ Hoge kwaliteit van klantcontact beloond met drie COPC-certificaten lees meer >
  • 29 apr. 2014 ‐ Aanstormende talenten gezocht! lees meer >
  • 25 apr. 2014 ‐ Arvato Benelux en Harver winnen de NCCA HRM Award lees meer >
  • 30 jan. 2014 ‐ 'Gamen is het nieuwe solliciteren' lees meer >
  • 30 jan. 2014 ‐ Arvato Benelux B.V. opent vestiging in Maastricht lees meer >
  • 26 nov. 2013 ‐ Arvato Benelux Expands Its Network Of Sites lees meer >
  • 01 sep. 2013 ‐ Arvato verlengt Benelux contract met Zalando lees meer >
  • 07 aug. 2013 ‐ Organisatie-en cultuur verandering bij Arvato lees meer >
  • 24 apr. 2013 ‐ Arvato behaalt COPC-certificaat lees meer >
  • 18 feb. 2013 ‐ Professionalisering in klantenservice via Sociale Media lees meer >



L o a d i n g . . .

Arvato, Vodafone, Q-Park en gemeente Maastricht starten Customer Service Valley

09 mrt. 2015

News Image

Drie Maastrichtse bedrijven en de gemeente Maastricht gaan nauw samenwerken op het gebied van hun customer services. Ze worden daarin ondersteund door de onderwijsorganisaties Arcus, Leeuwenborgh en Hogeschool Zuyd. De zeven partijen hebben op 24 februari daarvoor een Overeenkomst getekend in het Stadhuis van Maastricht. De samenwerking gaat verder onder de naam Customer Service Valley en richt zich op de arbeidsmarkt, innovatie en PR & marketing. Het is de bedoeling dat de komende jaren meer bedrijven aansluiten.

Customer Service Valley
In Maastricht en de regio zijn momenteel twintig bedrijven actief die gespecialiseerd zijn in klantenservice welke goed voor 5.000 arbeidsplaatsen. Dit aantal moet groeien naar 6.000 in 2020.

Zowel vanuit het bedrijfsleven als vanuit de lokale overheden is er de wens om meer samen te werken om de sector te versterken en de slagkracht te vergroten. Het gaat dan vooral om het toepassen van nieuwe ideeën over opleiding, imago en kwaliteit. De gemeente Maastricht investeert de komende drie jaren 300.000 euro in (onder meer) het beter aantrekken van personeel naar werk binnen de sector en in het aantrekken van nieuwe bedrijven. De drie bedrijven dragen elk 15.000 euro per jaar bij.

Wethouder Aarts (Economie) van Maastricht is blij met het convenant: “Deze sector is met 5000 banen nu al van groot belang voor de Maastrichtse economie maar het kan nog beter. Als de bedrijven structureel gaan
samenwerken in opleiding en kwaliteit van dienstverlening, krijgt deze sector een sterker imago en dat trekt weer nieuwe bedrijvigheid aan. Juist onze regio, waar de mensen veel talen spreken, is een uitstekende vestigingslocatie voor dit soort ondernemingen. Limburg is vanwege de unieke grensligging een interessante regio voor hoogopgeleide kenniswerkers.”

Oplossing
De samenwerking richt zich voor een belangrijk deel op de opleidingen; het gaat dan om gezamenlijke organisatie van om- en bijscholing, maar ook een betere positionering van deze sector in het onderwijs. Dit moet er toe bijdragen dat werken in de customer service gezien wordt als een bewuste beroepskeuze. Veel mensen denken nu nog dat het slechts tijdelijke banen of studentenbijbaantjes betreft. Wanneer dat beeld verandert kan het bijdragen aan de oplossing van de mismatch op de regionale arbeidsmarkt. Namelijk dat er veel werkzoekenden zijn, maar dat ze nu hun weg niet vinden richting klantenservicecentrum.

Tom Custers van Arvato Bertelsman: “Binnen Arvato zijn opleiding en ontwikkeling van medewerkers kernwaarden, die gedragen worden door onze bedrijfsfilosofie. We zijn dan ook erg enthousiast over de Customer Service Valley en verwachten mooie stappen te kunnen maken voor onze medewerkers.”

Inlichtingen:
Marc Croijmans, programmamanager Economie
T: 06-27850591
E: marc.croijmans@maastricht.nl

© Arvato Benelux: a Bertelsmann company - Designed and Developed by Harver